FANDOM

Teathe-di - patronka złodziejek, słynie z piękna i bogatej historii.

Opis fabularny Edytuj

Jej wizerunki przedstawiane są dość niejasno. Wygląda jak elfka, lecz jest niska niemal jak niziołka. Na jednych dziełach jej włosy są złote jak zachodzące słońce, a innym razem czarne jak płaszcz nocy. W jednym wszystkie przedstawienia się zgadzają - na jej twarzy kwitnie złośliwy uśmieszek odzwierciedlający jej charakter. Bogini ubrana jest w czarne szaty wojowniczki, a jej biodra przewiązane są szeroką szarfą. Przez plecy ma przewieszony kunsztowny łuk, a znad ramienia wystają lotki strzał.

Starodawne podania mówią, że boska była kiedyś szybką łuczniczką podziwianą przez wszystkich bogów. Cały panteon zazdrościł jej wdzięków i zwinności. Podobno któregoś dnia zbuntowała się przeciw bogom ukazując swą prawdziwą naturę. Wysłuchując modlitw wiernych, ukradła z siedziby bóstw ważne astralne komponenty. Bogowie wyklęli ją i nazwali boginią podłych łotrzyc. Od tamtej pory Teathe-di wspiera czarne interesy złodziejek łuczniczek. Nadal wysłuchuje ich modlitw i z radością kontynuuje swoje astralne dzieło.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki