FANDOM

Krasnolud - pradawna rasa wojowników i rzemieślników, której pochodzenie ginie w pomroce dziejów, choć nieżyczliwi twierdzą, że jest to pomroczność jasna, spowodowana spożywaniem różnorakich trunków wysokoprocentowych (krasnoludy słyną z zamiłowania do alkoholi mocnych i niekoniecznie smacznych).

Opis fabularny Edytuj

Według krasnoludzkich legend, bogowie stworzyli to plemię w czasach, gdy na Ziemi panoszyło się zło. Stąd Krasnoludy to istoty budowy silnej i postawnej. Są twardzi niczym kamień, których obróbką zajmują się często i z lubością (legendy wspominają o pochodzeniu Krasnoludów od właśnie od kamieni, same Krasnoludy przeczą - najczęściej z toporem w dłoni, jako że są plemieniem niesamowicie dumnym). Cechą charakterystyczną dla Krasnoludów, oprócz kolczugi i topora, jest broda. Jej stan i długość świadczą o statusie społecznym i wieku Krasnoluda, oraz mądrości nosiciela. Według krasnoludzkich tradycji, im który starszy tym mądrzejszy. Prowadzi to czasem do zabawnych nieporozumień - jak wszyscy Krasnoludy na starość dziwaczeją, rozkochują się w złocie i mirthylu, stając się przy tym jeszcze waleczniejsze i jeszcze bardziej skąpe.

Przyrost statystyk Edytuj

Za 1 AP Krasnolud otrzymuje:

  • +3.5 do siły
  • +3 do wytrzymałości
  • +2 do zręczności
  • +2 do szybkości
  • +2.5 do inteligencji
  • +2.5 do siły woli

Cechy specjalne Edytuj

  • "Gruboskórność": krasnolud, który nie jest rzemieślnikiem zdobywa 15 punktów życia przy awansie na następny poziom
  • "Nie mój rozmiar": krasnolud nie może nosić elfiego ekwipunku

Podstawowe wartości statystyk i umiejętności Edytuj

  • Wytrzymałość: 10
  • Kowalstwo: 3
  • Górnictwo: 10

Więcej z Fandomu

Losowa wiki